18 Ekim 2015 Pazar


Sanki hep tatlılardan gittik ama bu ara çoğunlukla tatlı yapmışım.  Havalar soğuyunca hemen tatlı tarifler arttı :))
fıstıklı kurabiye . . yeşil rengi zaten severdim, bu ara nedendir bilmem gözlerim heryerde yeşili arıyor 👀👀 buradan yola çıkarak bugün fıstıklı kurabiye yaptım, tadına baktım nefis oldu 😋 bu tarifi yine kendim oluşturdum hadi gelsin tarif . .

Malzemeler ;
125 gr tereyağı,
2 adet yumurta akı,
1 su bardağından 1 parmak eksik pudra şeker,
1 avuç mısır nişastası,
2 dolu yemek kaşığı yeşil toz fıstık,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya, 
1 avuç yarım fındık,
Aldığı kadar un ( + /-2 su bardağı civarı ) .

Yapılışı ;
Oda sıcaklığında ki tereyağı, pudra şeker, toz fıstığı karıştırıyoruz. Yumurta akını da ekleyip yine elimizle karıştırıyoruz. Un, nişasta ve kabartma tozu nu karıştırıp birlikte hamurun üzerine eliyoruz. yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz. Merdane ile açıp bardak veya kalıpla kesiyoruz. Uzerine yarım fındıkları yerleştirip sıcak fırında pişiriyoruz. Kolay gelsin 😊 .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder