10 Nisan 2012 Salı

tartolet zamanı


bahar gelince, tartolet zamanı gelmiş gibi geliyor bana.. belki de bahar meyveleri böyle hissettiriyor. bilemiyorum, tek bildiğim benim zor beğenen yavrularım, bu nezzete (lezzete ) bayılıyorlar . ben de onları daha fazla bekletmeden minik ve de büyük tartoletleri yapmaya karar verdim. siz de yapmak isterseniz işte tarifi ;

malzemeler ;

250 gr. tereyağı,
1 su bardağı pudra şekeri,
1 yumurta,
2 yemek kaşığı soğuk su,
aldığı kadar un.

yapılışı ;

malzemeleri karıştırıyoruz, hamur orta yumuşaklıkta olacak şekilde unu ekliyoruz. karıştırma kabının üzerini kapatıp, buzdolabında 15-20 dakika dinlendiriyoruz.hamuru merdane ile 1/2 cm. kalınlığında açıp önceden yağladığımız tartolet kalıplarına yerleştiriyoruz. kalıbın tam ortasına hamurun kabarmaması için  (bu iş için ayırdığımız) bakliyatlardan üçer-beşer bırakıyoruz.daha önceden ısıttığımız 160 derece fırında yaklaşık 20 dakika pişiriyoruz.kalıplardan aldığımız tartoletlerin  içine benim fiks krema  ( külahlı kek kreması  ) tarifini hazırlayıp içlerini dolduruyoruz .üzerlerini de
 istediğimiz meyve ile süslüyoruz, sonra güzel bir çay demleyip ister ailenizle, ister dostlarınızla tatlı bir sohbet eşliğinde  tartoletlerimizi paylaşıyoruz .çünkü ; herşey paylaştıkça güzel .... afiyetler olsun :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder