29 Mayıs 2012 Salı

gül reçeli

kayınvalidem geçen hafta izmirden geldi. sağolsun gelirken de bana yazlık evinin bahçesindeki  mis kokulu güllerden getirmiş reçel yapayım diye..ben de hemen yaptım.  

malzemeler ;

1/2  kg. pembe mis kokulu gül yaprağı,
6     su bardağı şeker,
1     adet limon, 
3     su bardağı su,

yapılışı ;

önce gülleri ayıkladım.güzelce yıkadım ve mutfak havlusunun üzerine yaprakları serdim 5-10 dakika  süzülmesini bekledim.  sonra bir kat gül yaprağı, bir kat şeker olmak üzere tencereye dizdim. bir gece  buzdolabında beklettim. sabah dolaptan aldığımda şekerin büyük bir kısmı erimişti,3 su bardağı suyu ilave edip kaynayana kadar yavaş yavaş karıştırdım. 10 dakika  kaynadıktan sonra bir limonun suyunun yaklaşık 3/4 ünü ilave ettim .birkaç kez daha karıştırdıktan sonra 20 dakika daha kaynattım. soğuduktan sonra kavanozlara paylaştırdım. ama eğer isterseniz sıcakken kavanozlara doldurup kapağını sıkıca kapatırsanız, konserve gibi oda sıcaklığında da saklayabilirsiniz (  ki ben bütün reçelleri bu şekilde saklıyorum .tavsiye ederim..) afiyetler olsun....:))

2 yorum:

  1. Çocukluğumuzun reçeli :))
    rahmetli büyükannemde bahçedeki güllerden yapardı nasılda misler gibi kokardı
    şimdilerde gül reçeli bulmak imkansız :((
    ellerine sağlık canım afiyetle tüketin...
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim..keşke imkan olsa arkadaşlarıma da ikram edebilsem..

      Sil