12 Ağustos 2013 Pazartesi

kışa hazırlık

şimdi mevsim yaz havalar sıcak ama bu yazın bir de kışı var.zaten esas evimin bahçesindeki ayva ağaçlarının dalları ağırlıktan yerlere sarkmış. herşeyi en iyi  Allah-ü teala bilir, bunu gördükçe kış çetin geçecek gibi geliyor. eh ben de ağustos böceği gibi olmayayım  dedim. dondurucuya   erik hazırladım. tart yapmak için  ayrı , komposto  yapmak için ayrı çeşit. Rabbim sevdiklerimizle beraber yiyip, yediklerimizi de  ibadetle yakmayı nasip etsin inşaallah.



hazırlıklar sadece bunlar değil domatesi bir yıl içinde yaklaşık2 kg.  ancak tüketirim ( kişisel olarak ).
ama nedendir bilmem kavanozlarca domates hazırlarım kış için.
bunun için etli domateslerden alıyorum. bir güzel yıkayıp, kaynar suda  2-3 dakika bekletiyorum . böylece kabukları daha kolay soyuluyor.önceki yıllarda elimde kare kare doğruyordum.şimdi  kolum buna isyan ediyor. bu nedenle rondodan geçiriyorum.sonra kaynatma  işlemine geçiyorum.tencerede iyice kaynatıyorum. ocak açıkken  kavanozlara doldurup , ağızlarını yeni aldığım kapaklarla sıkıca kapatıyorum. ters çevirip , mutfak havusunun üstene onları seve seve diziyorum.kavanozların altı soğuyunca düz olarak mutfak dolabına yerleştiriyorum.kışın da kapağını açtıktan sonra buzdolabında saklıyorum.oldukça kolay bi yöntem .hem hazırlarken insana mutluluk veriyor, hem de kışın sağlıklı domates yemiş oluyoruz. denemek isteyenlere şimdiden kolay gelsin...
birde son kalan domateslerime kırmızı biber de ekledim . biberleri ayıkladım, onlarıda  rondodan geçirdim . hazırladığım domatesle birebir ölçü olmak kaydıyla kaynattım. aynı yöntemle kapakladım. bazı yemekler de ikisini beraber kullanacağım. öyle daha lezzetli oluyor.

unutmadan, bunlar da çileklerim. daha önce onlarıda yıkayıp kuruttuktan sonra kare kare doğrayıp , kışın  yaşpastalara  sos yapmak için dondurucuya istifledim.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder