1 Ağustos 2013 Perşembe

kızılcıklar olduda, kavanozlara reçel oldu..

bu yaz ne zaman geldi  hiç anlamadım. diğer meyveler olgunlaştığında yaz mevsimini bu kadar hissetmiyorum. ama kızılcıklar olunca tamam  diyorum yazın tam da ortasındayız.baktım, pazarda görünce dayanamadım hemen alıp yapayım dedim .yalnız ben reçellerde pek ölçü kullanmıyorum.
bizim evde reçelin sadece taneleri yeniyor. bu nedenle şekeri daha az kullanıyorum.buna rağmen  reçelin kalan sıvı kısmını sulandırarak yaş pastaları ıslatmada tüketiyorum. hem de ayrı bir lezzet katıyor yaşpastaya. şimdi bu reçeli nasıl mı yaptım ;

kızılcıkları yıkayıp, suyunu süzüp, tencereye aldım. üzerine şeker ilave ettim ( bir kiloya  750 gr. şeker gibi ) . hiç bekletmeden kısık ateşte kaynattım . limon falan sıkmadım  zaten kızılcıklar ekşi. sıcak sıcak kavanozlara boşaltıp, kapakları sıkıca kapattım bir miktarını hemen yemek  için ayırdım.diğerleri mi ?  onlar kışı bekleyecek.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder