25 Temmuz 2013 Perşembe

hibiskus şerbeti

eski geleneklerimiz yavaş yavaş canlanıyor mu? yoksa ben yaş mı alıyorum ? ailede büyüklerim kalmadı da ben onların yerine mi geçmek istiyorum ? bu sorunun cevabını bilmiyorum. bildiğim tek şey eskiye olan merakım arttı. ramazan şerbetleri de ayrı bir ilgimi çekti..  daha önce de ramazan şerbeti yapmıştım. ama bu defa ki hibiskus şerbeti. yaklaşık 3 yıl önce eşimin arkadaşı sudan a gitmişti ve bize epey bi hibiskus getirmişti. o zaman tadına bile bakmamıştım. bu gün, bu şerbeti denemeye karar verdim.iyiki de denemişim. harika bir içecek oldu.( en azından benim damak tadıma göre ) üstelik de hem gazlı içecek değil, hem de tamamen doğal. yazın bu sıcak günlerinde susuzluğa da faydası olan bir bitki hibiskus.  sizlere detavsiye ederim :)


malzemeler;

 1 litre  su
2 kabuk tarçın
7-8 tane karanfil
2 tatlı kaşığı dolusu hibiskus
1/2 su bardağı şeker
isteğe bağlı gülsuyu

yapılışı;

tencerede su kaynadıktan sonra , gülsuyu hariç bütün  malzeme ilava edilir. yaklaşık yarım saat kaynatılır. ılıdıktan sonra cam şişelerde dolaba  soğumaya bırakılır. servis edilirken arzuya göre  bir yada iki damla gülsuyu eklenebilir .. 


afiyet şifa olsun :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder